close
تبلیغات در اینترنت
خود درمانی

ندای مشاور

خود درمانی
امروز شنبه 26 آبان 1397
... ...

آخرين ارسالي هاي انجمن

معرفی کتاب - اپلیکیشن خود درمانی روانشناختی


خود درمانی ( روانشناختی )

لینک دانلود





لینک دانلود

توضیح

کتاب خوددرمانی



پیشگفتار

انگیزه اصلی تهیه این مجموعه، در اختیار قرار دادن کتابی جامع در رابطه با خود سازی و خود درمانی بوده که محور اصلی موضوعات آن در رابطه با تاثیر ذهن و خود پنداری و نوع نگاه فرد نسبت به خود و محیط پیرامون، در بروز مشکلات روحی و روانی یا ایجاد موانع بر سر راه رشد فردی و اجتماعی و خود شکوفایی او می باشد.

تجارب مؤلف در طی چندین سال مشاوره نشانگر این موضوع بوده که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا حد امکان مشکلات فردی یا روحی و روانی خودشان را بدون مراجعه مستمر به مشاورین و روانشناسان یا کلینیک های حضوری ، شخصاً پیگیری و درمان نمایند. شاید یکی از علل این موضوع ساختار و زمینه فرهنگی جامعه در عدم تمایل به بروز و ظهور احساسات فردی یا بیش از حد محرمانه تلقی نمودن ویژگی های فردی و خانوادگی بوده باشد؛ اما از بُعد دیگر قضیه، خود درمانی به همراه کمک گرفتن از همفکری دیگران و بکارگیری اطلاعات وسیع کتب و انواع دیگر پایگاه های تخصصی نظیر اینترنت علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، خود عاملی در تقویت اعتماد به نفس و اراده انسان جهت هرچه شکوفاتر کردن استعداد های بالقوه خویش برای بهبود زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی می باشد.

از آنجایی که برای هر کاری باید ابتدا چهارچوب و طرح اولیه آن تهیه و تنظیم گردد، اکثر مراجعین این سوال را مطرح میکنند که: چطور و از کجا باید فرایند خودسازی و درمان خود را شروع بکنند و چه مولفه ها و ملاک هایی را مبنای شناخت یا تغییر قرار بدهند و از چه روش هایی برای تجدید افکار و ذهنیات یا درمان مشکلات روحی و روانی و رفتاری استفاده بکنند.

مولف در این کتاب سعی کرده است با کمک گرفتن از تجارب و دست آورد های علمی و آثار و تألیفات دانشمندان و اساتید برجسته علوم تربیتی و روانشناسی، زیر مجموعه ای از مولفه های خود سازی و خود باوری با عناوین خود شناسی، پذیرش خود، تغییر خود، عزت و احترام به نفس، اعتماد به نفس و اراده به همراه برخی مهارت های فردی و بین فردی نظیر بیان احساسات، کنترل خشم، شیوه برخورد با انتقادات، مقابله با کم رویی و مهارت قاطعیت و نه گفتن را به روشی ساده و روان تشریح نموده و با بررسی برخی مشکلات و اختلالات شایع نظیر استرس، اضطراب ، افسردگی و خشم و پرخاشگری خلاصه ای از راهکار های عملی مربوطه و روش های درمانی اختلالات روانی و رفتاری را در اختیار خوانندگان محترم قرار بدهد؛ با این امید که مورد توجه و مفید واقع گردد.



دسته بندي: روانشناسی,خود درمانی,

خودارضایی مردان : ۶ چیزی که در اینباره نمی‌دانید!

خودارضایی مردان : ۶ چیزی که در اینباره نمی‌دانید!

خودارضایی مردان متاسفانه یک امر رایج در جوامع است و مردان اغلب بر این عقیده‌اند که خودشان همه چیز را در این‌باره می‌دانند و هیچ ندانسته‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. در این مطلب سعی می‌کنیم که ۵ موردی را که در خودارضایی مردان به آن‌ها توجه نشده است را بیان کنیم.

 ۱.به نظر می‌رسد که همه‌ی ارگاسم‌ها باهم یکسان نیستند.

توبیاس، دانشیار دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه ایالتی جنوبی اسپرینگ‌فیلد بیان می‌کند که :

به نظر می‌رسد که همه‌ی ارگاسم‌ها باهم یکسان نیستند. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که رابطه‌ی جنسی طبیعی برای مردان از همه نظر دارای فواید بسیار است. از فواید این روابط می‌توان به تنظیم فشار خون، سلامت قلب و پروستات، درمان برخی دردها و غیره اشاره کرد. برخی افراد بر این عقیده‌اند که خودارضایی مردان نیز همین فواید را برای بدن دارد. حال چه تفاوتی بین خودارضایی مردان و رابطه‌ی جنسی طبیعی آن‌ها وجود دارد؟ هیچ دلیل واضح و کاملی در اینباره وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که بدن به دو شکل مختلف به این دو روش پاسخ می‌دهد. حتی مطالعات نشان داده است که ساختار مایع منی در این دو روش متفاوت است.

دسته بندي: خود درمانی,درمان خود,

۳۰ راز شادکامی برای دستیابی به بالاترین لذت زندگی

سلام من دختری هستم ک به تازگی خواهر دار شدم نمیگم عین بقیه بچه ها ک به من کمتر توجه میکنن اما با ورود اون به خونوتذمون پدرم منو به کلی کنار گذاشته سر هر چیز الکی بهم گیر میده من قبلا با کسی دوست بودم (جنس مخالف) به صورت 6 ماه من ضربه روحی بدی خوردم از طرف خانوادم طرد شدم اما همین منو وادار کرد که من 3 بار اقدام به خودکشیکنم و هر سه نا موفق باشن 1 بار هم رگم رو زدم من واقعا افسرده ام چیکار کنم؟

دسته بندي: خود درمانی,تغییر خود,

به اضطراب خودتان حمله کنيد!

به اضطراب خودتان حمله کنيد!

ورزش منظم: مطالعات علمي، بارها ارتباط بين ورزش و کاهش استرس را اثبات کرده‌اند. فعاليت بدني باعث آزاد شدن اندورفين در مغز مي‌شود و اندورفين‌، احساس نگراني و اضطراب را کم مي‌کند. اما براي شروع، ورزش‌هاي سنگين مناسب نيستند؛ چون فشار بيش از حدي به بدن وارد مي‌کنند که باعث ايجاد احساسي ناخوشايند مي‌شود و گاهي باعث مي‌شود قيد ورزش را بزنيد.

حذف کافئين: کافئين در نوشيدني‌هايي مثل قهوه، چاي، نوشابه‌هاي سياه و همچنين در شکلات به مقدار زيادي وجود دارد و مي‌تواند علايمي شبيه به حمله اضطرابي در بدن ايجاد کند يا باعث تشديد علايم اضطراب ‌شود.

دسته بندي: خود درمانی,درمان خود,