close
تبلیغات در اینترنت
۱۰‌ روش موثر برای غلبه بر تنش‌ها

ندای مشاور

۱۰‌ روش موثر برای غلبه بر تنش‌ها
امروز شنبه 28 مهر 1397
مشاوره عمومی مشاوره خصوصی

آخرين ارسالي هاي انجمن

۱۰‌ روش موثر برای غلبه بر تنش‌ها

۱۰‌ روش موثر برای غلبه بر تنش‌ها استرس

۱) اعتقادات خود را تقویت کنیم: حتما شنیده‌اید که تحقیقات دانشمندان نشان داده است که <انسان‌هایی که به ادیان آسمانی اعتقاد محکم‌تری دارند ‌و در زندگی بیشتربه خداوند متعال توکل می‌کنند ، در زندگی خود آرام هستند و استرس کمتری را تجربه می‌کنند> به جای سعی در به دست گرفتن کنترل اوضاع، باید سعی کنیم به قدرت لایتناهی توکل کنیم و به کمک ‌ایزد منان ، ایمان داشته باشیم.‌...

 

 

۲) هرچند وقت یک بار به خود مرخصی بدهیم ‌: در زندگی پرشتاب امروزی گاهی دویدن برای رسیدن به هدف ، چنان نبض زندگی را بالا می‌برد که خود ‌باعث ایجاد استرس‌ها و تنش‌های بسیاری می‌شود.‌هرچند رسیدن به اهداف امر مهمی است و برای همه ارزشمند است ولی گاهی با استراحت کردن و تازه ‌کردن نفس می‌توانیم با نیروی دوچندان و با برنامه ریزی بهتر ، راه های میانبر را آسان‌تر پیدا کنیم و راه ‌جدیدی را برای رسیدن به هدف خود بیابیم . ‌

۳) نظم و برنامه ریزی داشته باشیم ‌: مهم‌ترین عامل تنظیم وقت ، برنامه ریزی است . امروزه با ماشینی شدن زندگی، شتاب امور بیشتر شده و اگر ‌بی‌برنامه کارهای خود را انجام دهیم قطعا وقت کم می‌آوریم و همین مسئله باعث ایجاد استرس و تنش خواهد ‌شد. ‌می‌توانیم کارهای خود را به ترتیب اولویت بر روی کاغذ بیاوریم و برای هرکدام زمان مشخصی در نظر ‌بگیریم. این گونه نه تنها به همه کارهای خود خواهیم رسید ، بلکه گاهی هم وقت اضافه می آوریم. 

۴) مصرف کافئین را کمتر کنیم ‌: مصرف بی‌رویه مواد کافئین دار همچون قهوه و کاکائو باعث ایجاد استرس می‌شوند. بهتر است به جای اینکه< به نوشیدن یا خوردن این‌گونه مواد عادت کنیم> از نوشنیدنی‌های مفید دم کردنی که پیشتر توسط پیشینیان ‌ما استفاده می شده ، لذت ببریم نوشیدنی‌هایی مثل گل گاوزبان، سمبل‌الطیب و...هرچند ذائقه ما با این گونه نوشیدنی های مفید، مانوس نیست ولی با چند بار استفاده از آنها و احساس کردن ‌تاثیرات مفیدشان ، طرفدار این گونه نوشیدنی ها خواهیم شد.‌

۵) بیشتر به دل طبیعت برویم ‌: سعی کنیم از طراوت طبیعت ، روح خود را تازه کنیم و شاداب تر شویم. روانشناسان بر این باورند که <رفتن ‌در دل طبیعت، آرامش را برای انسان‌ها به ارمغان خواهد آورد>، دیدن و لذت بردن از مناظر طبیعی، استنشاق ‌هوای پاکیزه و اکسیژن، نسیم بهاری و استفاده از نور مفید و مستقیم خورشید همه و همه مواردی است که به ‌ما کمک می کند تا تنش های روزمره زندگی خود را فراموش کنیم و شادمان شویم.

۶) خواب و استراحت کافی داشته باشیم ‌: ازجمله موارد ضروری برای کاهش استرس، داشتن خواب و استراحت به میزان کافی است.آمارها نشان داده است که کم خوابی علاوه بر ایجاد استرس، باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود و طول عمر ‌انسان‌ها را کوتاه می کند پس بهتر است بیشتر به فکر خود و حفظ زندگی زیبای خود باشیم. به علاوه خواب ‌بیش از حد بر نیرو و توان انسان اثر منفی می گذارد و مضرات خود را خواهد داشت. ‌پس یادمان باشد به اندازه کافی بخوابیم نه کمتر و نه بیشتر. ‌

۷) بخشش را سرلوحه زندگی خود کنیم ‌:همه انسان ها در زندگی خود خطا می کنند ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که انسان ‌جایزالخطاست. ‌گاهی وقتی همکار ما، همسر ما، فرزند ما یا یکی از دوستانمان اشتباهی می کند، چنان عصبی می شویم ‌که ناخواسته فشار زیادی بر سیستم اعصابمان وارد می شود. گاهی هم اگر خودمان اشتباه کنیم به این راحتی ‌از اشتباه خود نمی گذریم و بارها و بارها خود را سرزنش می کنیم و ساعت ها و حتی روزها درگیر این ‌قضیه می شویم. ‌بهتر است با بخشش فرد خاطی ( چه خود باشیم چه دیگران ) آرامش را به خود هدیه دهیم. ‌

۸) همیشه لبخند بر لب داشته باشیم ‌:دانشمندان ثابت کرده‌اند که <افرادی که بیشتر لبخند می زنند باعث جذب اتفاقات مثبت در زندگی می شوند.>‌بنابراین شخص خندان کمتر دچار مسائل منفی زندگی می‌شود. ‌علاوه بر اینها چهره هر فرد با لبخند بسیار زیباتر می شود. پس لبخند بزنیم تا از پیامدهای مثبت این ‌موهبت الهی بهره مند شویم . ‌

۹) ورزش کنیم ‌:یکی از متخصصان روانپزشک که گفتگویی در تلویزیون انجام می داد ، توصیه می کرد ورزش کنیم تا از ‌استرس در امان بمانیم . یکی از موارد مهمی که این پزشک محترم در صحبت های خود به آن اشاره داشت ‌این بود که <تاثیر یک ساعت ورزش در روز ، برابر است با مصرف مقدار زیادی داروهای آرام بخش. ‌علاوه بر این ورزش کردن غدد مختلف بدن را تحریک می کند تا هورمون های مفید ترشح کنند و خواب و ‌اشتهای انسان تنظیم شود. ‌پس بهتر است توصیه ورزش کردن را جدی بگیریم و برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود بهانه نداشتن ‌وقت را کنار بگذاریم. ‌

۱۰) بعد از موقعیت عصبانیت با طرف مقابل خود صحبت کنیم : زمانی که از همسرمان، دوستمان، رئیسمان یا همکارمان عصبانی می‌شویم ابتدا به خود فرصتی دهیم تا کمی ‌آرام شویم. حتما نزد این فرد برویم و مسئله را مطرح کنیم. مطمئن باشید که هرگز کسی عمدا کسی را ‌ناراحت نمی کند. اگر این فرد بداند که با رفتار خود شما را ناراحت می‌کند حتما از شما عذرخواهی می‌کند ‌و دیگر رفتار خود را تکرار نمی‌کند. بدین ترتیب فرصت تخلیه ناراحتی را به خود و فرصت اندیشیدن را به ‌طرف مقابل داده اید. ‌

آفتاب

https://www.google.com/reader/view/#stream/feed%2Fhttp%3A%2F%2Fmohsenazizi.blogfa.com%2Frss.aspx

 

دسته بندي: درمان خود,

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی